سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ + {زمان و شرایط}
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

برای بسیاری از افرادی که در طرح سهام عدالت شرکت کردند، این سوال وجود آمده که سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ سهام عدالت یکی از طرح های جدید دولت است که برای کمک به افراد کم درآمد طراحی شده است.  در حال حاضر افراد مختلفی که جز جاماندگان از روند ثبت نام سهام عدالت هستند، می توانند از طریق سامانه سجام برای دریافت سود سهام خود اقدام نمایند.

در واقع اگر شخصی بخواهد سهام عدالت خود را بفروشد یا سود آن را دریافت کند، قبل از هر چیز باید در سامانه سجام عضو شده و اطلاعات بانکی خود را ثبت کند. هنگام واریز سود، مبلغ تعیین شده به شماره شبای بانکی که ثبت شده واریز خواهد شد. از آنجا که بسیاری از افراد این سوال بوجود آمده که سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ در ادامه در ارتباط با سود سهام عدالت برای هر سهامدار و همچنین زمان پرداخت آن توضیحاتی ارائه خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله با ما در شرکت نرم افزاری طلوع پدیده باشید.

معرفی سامانه واریز سود سهام عدالت

سهام عدالت یکی از طرح های مهم دولت برای افراد کم درآمد جامعه بود که در سال 1384 تصویب شد. همه افرادی که دارای سهام عدالت می باشند و مدیریت مستقیم (شخصا) و مدیریت غیرمستقیم (توسط دولت) را بر عهده دارند، موظفند برای دریافت سود سهام عدالت خود، در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام ثبت نام کنند و کد بورسی خود را دریافت نمایند. در واقع اگر شخصی بخواهد سهام عدالت خود را بفروشد یا سود آن را دریافت کند، ابتدا باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام اسم نویسی کند و شماره شبای بانکی خود را ثبت نماید. و در هر مرحله که زمان واریز سود سهام عدالت باشد، به همان شماره شبای بانکی که قبلا ثبت و تایید شده مبلغ سود واریز خواهد شد. اما واریز سود سهام عدالت زمان و شرایطی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

آزاد سازی سهام عدالت سال 1401 برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

شرایط واریز سود سهام عدالت 1401

???? سود سهام عدالت در حال حاضر به دو دسته از افراد تعلق می گیرد. برای افراد دارای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، ۶۰۰ هزار تومان و برای سهامداران یک میلیونی، ۱،۱۲۸،۰۰۰ تومان واریز خواهد شد. لازم به ذکر است افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد هستند، دو برابر دهک‌های دیگر سهم دریافت خواهند کرد.

در طرح سهام عدالت، هر کدام از افراد خانواده، شماره شبای جداگانه ای در سامانه سجام ثبت خواهند کرد؛ از این رو سود سهام عدالت مانند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز نخواهد شد و به صورت مستقیم به حساب اعضای خانواده واریز می شود.طبق اعلام دولت چنانچه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، همکاری های لازم را انجام دهند، واریز سهام عدالت مرحله دوم در زمستان ۱۴۰۱ و تا پایان سال پرداخت خواهد شد. مواردی که ذکر شد شرایط واریز سود سهام عدالت را عنوان کرد.

بررسی زمان واریز سود سهام عدالت 

 بررسی زمان واریز سود سهام عدالت 1401

???? برای آن دسته از افرادی که سوال دارند سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ باید گفت مرحله نخست واریز سود سهام عدالت در حال حاضر به پایان رسیده است و افرادی که تا پایان آذرماه موفق به دریافت سود نشده اند، جز جاماندگان واریز سود محسوب می شوند. اما اولین مرحله واریز سود سهام عدالت در تاریخ ۲۹ آذرماه و به صورت علی‌الحساب، به حساب سهام داران واریز شد. در هر مرحله چنانچه پرتفوی سهام عدالت سهامداران،۵۳۲ هزار تومان باشد، ۶۰۰ هزار تومان و اگر یک میلیون تومان باشد، یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز خواهد شد. زمان واریز سود سهام عدالت بستگی به تکمیل اطلاعات بانکی شما دارد تا از این زمان جا نمانید.

اما برخی از مشمولین سود سهام عدالت هنوز نتوانستند سود سهام عدالت خود را دریافت نمایند.

???? یکی از دلایل مرتبط با عدم دریافت سود در بازه زمانی اعلام شده، وارد کردن اطلاعات اشتباه یا شماره شبای نادرست می باشد که اگر در زمان تعیین شده از سوی دولت این اطلاعات اصلاح نشود، دارندگان سهام عدالت سود خود را دریافت نخواهند کرد.

???? چنانچه افراد بتوانند اطلاعات بانکی خود را تصحیح کنند، مبلغ سود آنها با مرحله بعدی واریزی که به احتمال زیاد اسفند ماه ۱۴۰۱ خواهد بود، به حساب بازماندگان سود سهام عدالت واریز می شود.

هنوز از سوی دولت زمان دقیقی برای واریز مرحله دوم سود سهام عدالت هنوز اعلام نشده است. مرحله اول واریز سود سهام در آذر ماه انجام شد و طبق اعلام مسئولین واریز مرحله دوم تا پایان امسال انجام خواهد شد. باید بدانید که سودی که برای تقسیم بوده بیش از 60 هزار میلیارد تومان بوده است. که 50 درصد این مبلغ در مرحله اول واریز شده است. 

 

نحوه واریز سود سهام عدالت متوفیان

ابتدا شما برای اینکه متوجه شوید که آیا شخص فوت شده سهام عدالت داشته یا خیر باید چه کنید؟ برای اطلاع از این موضوع که شخص متوفی دارای سهام عدالت است باید وارد سامانه سهام عدالت شوید. برای ادامه دادن این پروسه باید مشخصات فرد متوفی را داشته باشید تا سامانه سهام عدالت فرد را در بین دیگر سهامداران جست و جو کند. در صورتی که این فرد در این سامانه ثبت شده باشد، سامانه شما را به مرحله بعد راهنمایی می کند و این پروسه را ادامه می دهد تا واریز سود سهام. 

بر اساس قوانین جدید وضع شده، حق امتیاز سهام عدالت فرد فوت شده می تواند به ورثه انتقال پیدا کند. برای اینکه این انتقال به خوبی صورت پذیرد وراث یا یکی از ورثه به نمایندگی از دیگران به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. وراث یا نماینده باید در این دفاتر باید مبلغ مالیات بر ارث ارواق بهادار را پرداخت کنند.

بعد ازینکه این مالیات پرداخت شد درخواست شما ثبت می شود. در این مرحله شرکت سپرده گذار این مراحلی ار که شما سپری کرده اید را بررسی می کند و در صورتی که ابهام یا مشکلی وجود نداشته باشد، سیر تقسیم سهام را بین وراث آغاز می کند. زمانیکه درخواست شما رد شود یا مدارکتان نقص داشته باشد به شما اطلاع داده خواهد شد.

بعد ازینکه سهم هر یک از وراث مشخص شد، گواهی مبنی بر انتقال سهام صادر می شود. زمانیکه این گواهی صادر می شود تمام اشخاصی که جزو وراث هستند باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و این گواهی را دریافت کنند. وراث زمانیکه برای دریافت گواهی مراجعه می کنند باید مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشند. بعد از انجام پروسه تقسیم، واریز سود سهام عدالت شروع می شود. 

طبق قوانینی که وضع شده است تا زمانیکه امور ارث شخص مشخص نشود و حق السهم وراث تعیین تکلیف نشود، سودی پرداخت نمی شود. سود سهام عدالت متوفیان تا زمانی که انحصار وراثت مشخص شود در حسابی مطمئن نگهداری می شود و درست بعد از اینکه این موضوع تعیین تکلیف شد سود سهام عدالت متوفیان به حساب وراث واریز می شود. 

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

سود جاماندگان سهام عدالت در قانون بودجه ۱۴۰2 چقدر خواهد بود؟

???? تا اینجا به این سوال که سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ پاسخ دادیم. اما در ارتباط با سهم جاماندگان سهام عدالت در قانون بودجه 1402 باید گفت بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دولت سودی که بابت سهام عدالت واریز می شود، برای افراد جامعه تقریبا معادل مبلغی است که در حال حاضر به عنوان مرحله اول واریز سود سهام عدالت 1400 واریز شده خواهد بود.

???? براساس اعلامیه رسمی دولت مراحل وصولات جمعیت سهام عدالت جاماندگان در حال حاضر در حال تکمیل است و تا اواخر سال ۱۴۰۱ یا اوایل سال ۱۴۰۲ این مبلغ تعیین و مشخص خواهد شد. به حساب مشمولین سهام عدالت واریز خواهد شد.

سود جاماندگان سهام عدالت در قانون بودجه 

نتیجه گیری

برای بسیاری از مشمولین سهام عدالت این سوال پیش آمده که سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ باید اشاره کرد که سود سهام عدالت در مرحله اول تا پایان آذرماه به حساب افرادی که در سامانه ثبت نام سهام عدالت ثبت نام کرده بودند، واریز شده است و براساس اعلامیه رسمی دولت زمان واریز سود سهام عدالت افراد جامانده تا اواخر سال جاری خواهد بود. توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید سود سهام خود را دریافت کنید، حتما باید در سامانه سجام ثبت نام کرده تا بتوانید سود آن را مطابق با شماره شبای بانکی ثبت شده دریافت نمایید.

همانگونه که اشاره شد چنانچه افراد مشمول به دلیل وارد کردن اطلاعات نادرست یا عدم تایید شبای بانکی خود نتوانستند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند، تا اواخر امسال سود مراحل قبل بعلاوه سود مرحله جدید به حساب آنها واریز خواهد شد. چنانچه در ارتباط با زمان واریز شود سهام عدالت سوال و ابهامی داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در طلوع پدیده تماس بگیرید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

 





:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , سود , سهام , عدالت , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: